Despre " muzici " by emokid

joi, 19 iunie 2008

Am avut candva un mic tatuaj cu NIGHTWISH  cu marcherul dar s-a dus dupa cateva spalari ... :((
              Muzica este o arta ! ( Nimeni sa nu comenteze aceasta afirmatie ! ) . Doar ca muzica difera foarte mult ca si gusturile . Unii cred ca muzica pe care o asculta ei este mai superioara si mai de calitate decat alte " muzici " . Dar eu cred ca nu tine de o trupa daca piesele ei sunt de o calitate mai superioara decat ale altor trupe , doar de gusturi si este observabil ca gusturile inclina spre manele , tokio hotel si rebelde .
              Daca th si rbd mai inteleg si admit sa-mitreaca pe la urechi , la manele nu pot ... first : ma ingrozesc versurile ( nu stiu germana si nici spaniola deci th si rbd ar putea sa ne iinjure k n-as pricepe ) iar la mine versurile sunt importante - trupele pe care le ascult eu cel mai mult au versuri calumea si singura trupa romaneasca care o ascult si are versuri bune ( parerea mea ) este vita de vie ( ca m-am saturat de te iubesc , te doresc etc ) apoi , revenind la manele , medoliile nu-mi dau niciun fel de traire . Desi recunosc ca o singura manea mi s-a parut draguta si chiar mi-a placut , asta fiind o exceptie de la " bani " , " dusmani morti " si " femei muuulte " .
             Eu ascult rock , punk si pop . Prima trupa a fost 3 sud est , ca mai apoi sa ma duc pe ceva mai dur , mai tare , mai puternic , mai impunator , t.A.T.u. Un timp am ascultat tot ce era in voga si tot ce aparea pe prima pagina a revistelor . Asta pana intr-o zi cand o prietena a venit f. mandra sa imi zica cum ca s-a lasat de manele si s-a reprofilat pe rock , mai exact tokio hotel . Mi-a dat sa ascult ... da ! ce pot sa spun ... nu m-am inebunit singura melodie care chiar mi-a placut a fost  "schrei " ( cred ca asa se scrie ) si mai nou mi-a atras atentia " don't jump " .  Dar cand SUNETUL  a auzit ca ascult " kkturi " a turbat si mi-a dat sa ascult rock de calitate ... am ascultat si asta ... EVANESCENCE , NIGHTWISH , THE RASMUS  si LORDI . Evanescence mai ascultasem ... la tv si stiu ca chiar mi-a atras atentia clipul pentru ca era la stirile MTV  cu vestea ca Amy Lee ( solista ) s-a bucurat cand a auzit ca in urma unui sondaj mai multi sinucigasi ... ma rog ! oameni care au avut tentative de suicid au declarat ca dupa ce i-au ascultat piesele nu au mai vrut sa-si ia viata . Mie nu mi s-a parut nimic special in videoclip . Cat despre NightWish mi-am zis :" Doamne ! Cei si cu behaita asta ? O chinuie rau talentul pe ata ! " The rasmus ok , idem lordi. Atnci chiar am vrut sa le sterg dar ceva m-a oprit . Cu timpul melodiile au inceput sa-mi placa si s-a ajuns sa caut alte " capodopere " de-ale respectilor artisti ( exceptie the rasmus ) . Si dupa mai bine de 2 ani Nightwish pt . mine sunt inca the best ... asta numai pt. trcut ca acum sunt slabi si mi-am schimbat parerea despre ei ... mult timp am fost confuza si nu stiam ce sa cred , ca sa aflu ca lucrile erau ruginite cu mult inainte ca solista TARJA TURUNEN sa fie scoasa la pensie , toti membrii o acuzau de multe fitze , insa mie mi se parea asa de draguta si prietenoasa de imi era greu sa-i cred , ceva timp am tinut partea lui TUOMAS, ca apoi de...el era geniul creator al trupei si tot el a inceput revolta . Desi  cand am auzit ca Tarja nu mai e la nw am simtit doar un gol in stomac , cand noua solista a fost anuntata cu nou single am inceput sa plang ... vocea ANNETEI  nu semana deloc cu ce eram eu obisnuita . Anettemi s-a parut respingatoare si total afoana . Apoi alte valuri de noutati si dezvaluiri ale trecutului m-au facut sa iau iar apararea Tarjei si pot spune ca m-am enervat ingrozitor cand am citit undeva pe net :" Dar Tuomas nu a fost descurajt de pierderea unei voci asa de bune ." PIERDERE ??? AIA NU A FOST NICIO PIERDERE , CI O ARUNCARE LA GUNOI ... si cica dupa ce alungarea Tarjei de la nw , Tuomas a incercat sa mai ia legatura cu ea pt . o eventuala impacare . IMPACARE ?AR FI TREBUIT SA-I CEARA SCUZE . Asta chiar nu a vazut cata suferinta i-a produs bietei femei... nici nu mai stiu cate conferinte de presa am vazut in care Tarja plangea cu sughituri , nici nu stiu ce dracu zicea in finlandeza da m-a bufnit plansu vazand-o in starea aceea . Acum drumurile lor au fost impartite si ii apreciez pe nw pt. THE OLD ERA  ... Tarja si-a scos primul album solo care desi a fost considerat misto mie mi se pare varza ...park vocea si sound-ul nu erau impreuna ( daca nu intelegeti dau ex . ea canta lent , calm si fin si sound-ul e heavymetal ) . Si mi se pare ca chiar zilele astea este ziua a 2 membri nw : Anette Olzon ( 21 . 06. ) si Erno Vuorinen- chitaristul blond cu ochi albastri :D ( 24. 06 . ) 
             Si sa ma intorc la " muzici " ca am luat-o pe aratura rau de tot .
             Deci am vorbit de manele si rock ... mai ramane rap , pop, si punk -restu' nu cunosc ... nu m-a interesat ( fara suparare ) . 
             Rap ... da ! Eu am impresia ca raperii ar trebui sa fie buni prieteni cu " rankrii " pt . ca au cam acelasi feeling ca rockerii doar ca si-l elibereaza intr-un mod violent si nu sunt asa sensibili sau teribilisti . Si eu nu vad diferenta dintre rap si hip-hop ( pls raspuns ... mor proasta si nu vreau ) .
              Pop-ul ...hmmm! Nu imi da niciun feeling , doar ma face sa ma ridic de pe scaun si sa-mi iau spray-ul , lingura, pieptanul si mai nou am vazut k crema e cea mai buna :)) si sa incep sa ma misc ( nu se poate numi dans ) si sa behai - in acele momente nu va apropiati ... sau sfarsiti ca frate-miu , la psiholog su cu traume pt . tot restul vietii , dar mai nou am descoperit ca pot face playback :D
               Punk-ul e misto , dar mie mi se pare ca suporterii acestui gen exagereaza avand in vedere k punkul e un ghiveci din pop si rock . Adica e mai usor decat rockul dar mai tampiti si cu mai multa personalitate decat rockerii .
               The end ... ba nu ! First ! Gusturile nu se discuta ! Desi am fost cam rautacioasa cu manelele :D sry . aaa... si inca o chestiecare nu-mi place ...tot la manelisti  isi dau muzica la maxim sa asculte tot blocul ( in cele mai bune cazuri ) ... mda mie imi place sa ascult la mp doar eu si cu mine si ma enervez ca tre sa dau mai tare in casti sa acopar urletele copilului de afara , manelele vecinului , televizorul lui frate-miu , baraiturile vecinui de langa  , apoi vecinul manelist da mai tare ca nu mai aude cartierul muzica de baraituri si frate-miu nu mai aude la tv si da si el mai tare si eu in momentele alea ( cand mp-ul e la maxim  si nu ma pot concentra ) imi zic :'' of ! "


            P.S. sunete ! mie la test mi-a iesit ceva de genu ca imi cade un caine in cap :)) si eu am ras muuult la el :))

1 reacţii:

Anca G. spunea...

Mare adevăr grăit-ai, gusturile nu se discută dar nici nu se bagă pe gât cum fac domnii galanţi din articolul tău care doreau sa te îmbete cu sunetele măiastre de manele...
Şi-am mai observat ceva. Mârlănia se cunoaşte la cei care merg pe stragă cu râşniţa (a se citi mobilul) cântând! Îţi vine să le dai în devlă...
Dar dacă gândim logic, mai avem nevoie şi de manelişti...nu putem fii toţi genii,nu? :)))

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Trimiteți un comentariu

La ce te gândeşti?