Eurovision 2010 - finala

duminică, 30 mai 2010


Hail Hitler, wherever you are !!

Au trecut câteva ore bune de la finala de aseară. Show-ul s-a întins până pe la 1 dimineaţa, până când toate ţările participante şi-au exprimat voturile. Concursul a fost câştigat de Lena Mayer-Landrut din Germania, ocupanţii locului doi au fost turcii de la Manga iar pe trei România! Bravo, Paula şi Ovi! (nu contează că nu ne place melodia, apreciem efortul!)

Şi dacă am terminat cu prezentarea câştigătorilor, să trecem în revistă particularităţile spectacolului organizat de norvegieni. Cred că cea mai bună descriere a făcut-o spaniolul cu freză de pronto-pămătuf – "algo chiquitito (ceva mititel)". Într-adevăr, mi s-a părut mic şi întunecat. Norvegienii au făcut probabil economie la lumină, participanţii cântau efectiv în beznă, dar câteodată mai aprindeau câte-un spot sau aprindeau câte-un foc pe te-miri-unde, care intra (al naibii!) exact în cameră. Prost filmat, poate cel mai prost filmat din ultima decadă. Fără show de deschidere – a cântat doar Ryback cu celebra vioară (a cântat mult mai prost decât când a câştigat la Moscova anul trecut). 

Din punct de vedere vizual, deci, totul mi s-a părut cam pe muchie de cuţit – camere fricoasă să nu se ciocnească cu luminile, prezentatori care aduceau aminte de anii 70 în comunism, singuele chestii care-au mai salvat cumva tocăniţa cu ciuperci norvegiene au fost glumiţele vestimentare ale unuia din prezentatori, transmisia din "camera verde"(care numai verde nu era), în care echipa islandeză îşi adusese un vulcan în miniatură şi prezenţa clandestină din trupa Şpaniei.

Sonorizarea, în schimb, mi s-a părut ok. Seria cântăcioşilor a fost întregită de piesele ţărilor finanţatoare, care intră direct în finală (ce-nseamnă să fii bogat!). Prima dintre ţările contribuabile intrate în concurs a fost Şpania, al cărei reprezentant semăna un pic cu pămătuful ăla de-l foloseşti să ştergi praful cu Pronto. Deliciul spectacolului a fost intervenţia unui spectator care nu-ştiu-prin-ce-minune a trecut de gărzi şi a ţâşnit pe scenă alături de dansatorii pămătufului. Spaniolul a cerut să mai cânte o dată în finalul show-ului, deşi nu era deloc cazul, piesa rămânând tot proastă! Marea Britanie parcă a fost, parcă n-a fost, melodia ei nu s-a făcut remarcată între piesele din concurs. Melodia Franţei mi s-a părut..instrumentală. Chiar nu ştiu de ce-au mai apelat la un solist – a! Ca să exclame "allez ola ole", acum m-am prins... Norvegia a intrat în finală datorită victoriei de anul trecut, însă piesa prezentată aseară mi s-a părut un imn de stat de la un cap la altul. Dacă există vreo ţară fără imn, propun s-o vândă, poate scapă de criză... 

Pe Lena din Germania am păstrat-o special pentru sfârşit. Remarcasem piesa înainte, o piesă jucăuşă, drăgălaşă, copilăroasă, o piesă care e imposibil să nu te prindă de la prima ascultare. Lena e câştigătoarea unui concurs intern din Germania, de genul American Idol. Dincolo de piesă, atitudinea Lenei e cea care surprinde – Lena nu dansează, sau dansează extrem de-...personal. Se mişcă (n-am să mai scriu "dansează") într-un ritm propriu, dar potrivit melodiei, foarte natural, foarte copilăros. A fost o prezenţă spontană, fresh, care nu prea s-a simţit în largul ei în contextul greoi al ESC-ului. Cred că tocmai de asta a câştigat – Europa avea nevoie de o reîmprospătare, şi Lena a fost exact elementul care trebuia. Bravo, Lena!
În ciuda susţinerii noastre, piesa Ciprului nu s-a clasat pe unul din locurile fruntaşe, în schimb mă bucur că n-am văzut picior de Safură în top 3. Ieri după-amiază se zvonea că România va câştiga, ceea ce-ar fi venit extrem de anapoda în situaţia de tăieri de salarii şi pensii în care ne găsim, pentru n-a fi avut nicio şansă să organizăm ceva măcar la jumate din cât a organizat Norvegia anul ăsta.

Clasamentul e următorul: (top 10)
1 Germania - Lena Mayer-Landrut, Satellite cu 246 de puncte
2 Turcia - maNga - We Could Be The Same 170
3 Romania - Paula Seling & Ovi - Playing With Fire 162
4 Denmarca - Chanée & N'evergreen In A Moment Like This 149
5 Azerbaijan - Safura - Drip Drop 145
6 Belgia -Tom Dice - Me And My Guitar 143
7 Armenia - Eva Rivas - Apricot Stone 141
8 Grecia - Giorgos Alkaios & Friends - OPA 140
9 Georgia - Sofia Nizharadze - Shine 136
10 Ucraina - Alyosha - Sweet People 108

Rusia pe 11, Serbia pe 13, Cipru pe 21

Dintre chestiile care mi-au plăcut (am mai vorbit în articolele trecute despre Ucraina, Cipru şi Serbia), azi pun pe blog show-ul Rusiei, cei mai degajaţi oameni de la ESC şi al Germaniei (nu e înregistrarea de la ESC, nu cred c-a apărut pe undeva):

Germania:

Rusia (sau cum sa faci misto de falsitatea eurovizionista si sa te simti bine)

16 reacţii:

Ralux spunea...

Hello again! Din șoul norvegian am reținut doar dansul sincron al fanilor Eurovision. Mi-a și plăcut momentul. A fost pentru prima dată când s-a făcut așa ceva, chiar dacă ideea nu este ea foarte originală (vezi Where The Hell is Matt-2008). Ryback nu m-a încântat nici anul trecut, așa că acum nu m-am bucurat să-l văd. S-a jucat cu Lena pe scenă.. doi copii.

Din păcate nu am mai văzut echipa României, în spatele scenei, așa cum s-a întâmplat în semifinală.

Melodia Spaniei.. exact muzică de ringhișpir. Numai bună de ascultata atunci când te-nvârți , călare pe căluți. Oricum, va fi extrem de mediatizată melodia asta, datorită incidentului.

Marea Britanie - mie nu mi-a sunat de nicio culoare..

Franța. Ei, această melodie este potrivită pentru concursul nostru de mare valoare, Callatis. Parcă-i și vedeam. Haideți cu toții!Mânuțele sus, dansăm împreună.

Melodia Norvegiei nu mi-a plăcut. Plictisitoare, ștearsă. S-a și cântat fals.

Lena.. drăguț. Felicitări pentru intuiție!

Ne auzim la anu' ;)

kyky spunea...

pai, ce pot sa mai spun...sunt oarecum dezamagita ca a castigat lenea asta de fata...si partea de la final a fost chiar....adica, am mai auzit sa te blochezi de emotie, dar asta a fost prea de tot. imi pare rau sincer ptr cipru si pot sa zic ptr belgia care merita locul turciei(ce-o fi fost in capul oamenilor cand au votat).

la capitolul romania ma abtin. nu mi-a placut melodia de la bun inceput. restul, puteti sa va duceti sa ii primiti la aeroport la 1 cu flori.

slava domnului ca pamatuful si ovo je balkan nu au reusit sa intre in primii 10.thanks god!

sunetul-mai-tare spunea...

@Ralux, yep, spaniolu sa zica mersi pentru dansatorul clandestin (cu ocazia asta a mai cantat o data piesa, ce noroc pe el!)

@Kyky, poate mai participa Jon si la anu..sau peste doi ani..sau peste trei..sau poate se muta in romania (eventual in galati:D)

kyky spunea...

:)) tu trebia sa fii treaza bre:))...apropo, ai vazut sarutul de aseara de la final? rybak si lena?:))a fost tare:))

T. spunea...

ti-am zis ca pokemonii au avut priza la public ? (si la mine , ce-i drept):))))....nemtoaica este atat de naiva incat ma regasesc in ea .... la faza cu emotiile nici eu nu prea stau bine ...imi aduce aminte de mine acum cateva zile cand am vorbit la scoala cu un italian in engleza.... si fir-ar sa fie daca puteam sa leg 2 cuvinte in engleza ( desi eu consider ca o vorbesc ... fluent)... cat despre sarbul ala ... imi suna famfarele in continuu in cap :))) . Bravo , maestre Bregovic! ... baiatul mi se parea tocmai venit din japonia ... cu voce de Fuego :)))....Danezul seamana leit cu sting in tinerete atat la infatisare , cat si la stilul melodiei.Imipare rau ca melodia ucrainei a fost subapreciata, merita mai multa atentie.
concluzia mea este ca , datorita lipsei de bani pe care europenii o duc in aceasta perioada, au vrut sa castige ceva bani din pariuri , si cum lena era printre favoriti , nu erau prosti sa piarda niste bani in plus.si DA , samburele ala de caisa imens al armencei , i-a stat lui Sefura in gat . Sâc!

T. spunea...

by the way...tommy a comentat:D

sunetul-mai-tare spunea...

@Kyky, mie mi-e drag de ei:)) sincer, is ca doi inconstienti amandoi:))

@Humu/Tommy, asta chiar e o realizare, multumim armencei:))

Zâna spunea...

ma!da mie nu-mi place melodia astora din Germania:)
De Paula ce sa zic:are voce!Cat despre piesa,n-oi aprecia-o eu dar ma bucur ca au apreciat-o altii:D

Iulia I. spunea...

Vaai.
Deci Franta a fost lame. Daca Costi Ionita s-a uitat la spectacol sunt sigura ca-l va suna sa-i propuna un duet. Pare genul lui. :)))
Deranjant a fost faptul ca nu s-a votat pentru melodii ci in functie de vecini si afinitati politice. Bleah.
Partea cea mai interesanta a Eurovisionului a fost comentatorul nostru, Leonard Miron :)). A fost foarte acid, dar intr-un mod amuzant.

T. spunea...

mdea
deci mie mi`au placut rusii
mai mult ca toti
am vrut sa i votez
da si asa creditu meu era pe minus
si un euro...
da i`am adoraaaaat:X
si turcaletii
au avut un robotel emo
care nu putea sa se taie cu lama k era de fier
si s`a taiat cu flexu
:))
nemtoaica aia e prea...copilaroasa?
si are un accent ciudat..
inca imi mentin parerea k 50% a fost aranjat

sunetul-mai-tare spunea...

@Zana, si eu gandesc la fel despre piesa romanilor:))

@Iulia, Leo mi s-a parut aproximativ decent (bina ca n-a mai laudat-o pe Zafura aia ca in semifinala).

sunetul-mai-tare spunea...

@Humu, peste tot in europa tariful la vot se invarte undeva in jurul a 50 de centi, numai noua ne cer un euro si ceva. Aranjat sau nu, mie mi-au placut castigatorii, desi in locul turcilor i-as fi "cazat" pe rusi.

T. spunea...

daaa
rusii aia m`au facut sa imi sec glanda salivara
mai ales basistu'=p~

sunetul-mai-tare spunea...

@Humu, hai ca nici tipu care-a reprezentat Cipru n-a fost rau deloc:))

Stephen G. spunea...

Eu am ascultat fix primele 3 piese. Playing with fire nu mi-a placut de prima data si acum mi se pare extrem de proasta, Turcia au fost penibili (detest rockerii-wannabe) si Germania a fost...cute! Interesant accentul ei, nu prea stiu de unde sa-l iau dar este...interesant. Piesa mi-aduce aminte de ceva gen Duffy, probabil si de-asta e asa simpatica.

sunetul-mai-tare spunea...

@Stephen, da, si mie tot un fel de Duffy in devenire imi pare. Macar de-ar dovedi vocea ei...

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Trimiteți un comentariu

La ce te gândeşti?