Ce povestim

joi, 20 mai 2010

Îmi place cum zâmbesc șoarecii când se vede grâul la orizont. Atunci uită și de frunze și se dau in leagăn numai prin crengi dezgolite, chiar dacă șuieră vântul prin ele. Vântul nu-i dă jos niciodată, pentru că știe că sunt mici și firavi și le poartă de grijă, și spune tuturor să nu-i rănească, ca să nu le strice veselia. Câteodată râde și el cu ei, ca într-un cântec pe mai multe voci. Și șoarecii se duc la culcare cu veselia întipărită pe față. Asta e cheia reușitei lor. Asta e ceea ce toată lumea caută.
Dar șoarecii se trezesc a doua zi și își dau seama că ieri n-a fost ieri niciodată, a fost doar alaltăieri, la amiază, când au murit și au trebuit să învie pe crengi. Și de-asta vântul nu-i dădea jos, pentru că, de fapt, nici nu se lovea de ei. Doar trecea prin contururile lor fade, nestingherit, în drumul său, ca printr-un cerc de foc de la spectacolele cu lei, prin care felinele mari și dințoase trec fără să se ardă. Șoarecii n-au cum să-și dea seama de situația lor. Doar azi-dimineață s-au trezit sus și s-au văzut jos, și și-au făcut cu mâna. Dar ei, cei de jos, nu le-au răspuns.
 Au rămas inerți să putrezească 5 ani și 45 de luni jumătate.
Revenind pe Terra, acum câteva zile s-a terminat la București unul dintre cele mai tari concerte pe care l-a văzut România – AC/DC. Mă bucur pentru cei care-au fost, adică nu pentru mine. Am avut și eu o activitate plăcută pe timpul concertului – m-am uitat la Realitatea TV, care a dedicat concertului un spațiu de 2 pe 2 cm într-un colț al ecranului, în care am putut vedea…cum se mișcau Brian, Angus et companie pe muțește. În același timp, mi-am ros unghiile de nervi și mi-am imaginat cum o să povestesc eu nepoților despre…concertul ratat. Ei, nu-i bai…în cutia cu concerte ratate o să mai intre câteva.
Săptămâna trecută s-a terminat cel de-al cincilea sezon din Supernatural. E vorba despre ultimul sezon semnat Eric Kripke. Un sezon încheiat cu un ultim episod pe măsura regizorului, la începutul căruia am auzit din nou imnul neoficial al serialului, ”Carry on my wayward son” (from Kansas) – sper eu, nu pentru ultima dată. Acum mai bine de 5 ani, când Impala ne-a purtat pentru prima dată în lumea Supernatural, am făcut cunoștință cu săptămâni întregi de filmări despre stafii, vampiri, strigoi și alte chestii prăfuite și drăgălașe (în felul lor). Printre ele, am făcut cunoștință cu doi frați – Dean și Sam, purtați de un Chevy Impala prin colții soartei – doi rebeli, veșnic răzvrătiți, veșnic dispuși să lupte, veșnic luptând unul pentru celălalt.
Acum Impala ne-a scos din serialul maestrului. Eric s-a ținut de cuvânt – ne-a promis un serial în 5 sezoane, a încheiat un serial în 5 sezoane – serialul lui în 5 sezoane! Kripke ne-a făcut cadou un episod de rămas-bun în care ne-a vorbit ca un veritabil povestitor ce-și iubește personajele atât de mult, încât nu poate imagina un final patetic de telenovelă. A imaginat în schimb, prin intermediul ”profetului” Chuck, un discurs în cuvinte simple, banale, dar mai încărcate afectiv decât sute de mii de lacrimi arătate pe șleau. A lăsat în urmă un Dean ruinat de soartă și ceva ce pare a fi Sam – mai este oare Sam? Kripke și-a spus poveste și ne-a pus întrebarea. Ne va răspunde nu urmașul său la cârma serialului, ci un alt om, cu o altă poveste.

12 reacţii:

dani spunea...

vreau sa stii daca suferi de sindromul 'n-am fost la acdc': aia care au fost numa despre asta vorbesc, si noi vrem sai strangem de gat sa taca odata. eu m-am ofticat in ultimul hal cand o colega de-a mea (de care imi place foarte mult si pe care am scos-o dintr-o depresie dinaia unica-n viata) a inceput sa vorbeasca doar de acdc cand aveam nevoie de cineva cu care sa vorbesc.
in alta ordine de idei, bravo lor, a fost foarte apreciat concertul chiar si de aia obiectivi si pesimisti.

Foarte tare ca s-a terminat serialul, de acum mai puteau doar sa-l lalaiasca si sa-l strice

dani spunea...

*vreau sa stiu - scuze, la ora asta sunt practic varza, nici macar fotosinteza nu mai pot face

Anca G. spunea...

@Dani, da, sufar de sindromul ”n-am fost la AC/DC”:)) si stai calm, la fel de varza sunt si eu la ora asta:))
By the way, serialul nu s-a terminat, s-a terminat doar contractul pe 5 ani pe care l-a semnat Kripke pentru el. Supernatural continua...tot cu Jensen si Jared in rolurile principale, dar nu stiu cat la suta din Supernatural va mai ramane din el...

T. spunea...

si eu sufar de sindromul asta:))) i`am tampit pe colegi:))
am inceput sa ma concoleze si sa imi dedice ei un concert cu versurile absolut varza pe care le stiau ei... si profa de desen ne`a pus (de fapt mai mult pentru mine) sa facem un afis pentru concertul ac/dc:)))

T. spunea...

concoleze=))))
am inventat un cuvant nou:))
consoleze vroiam sa zik:))

Zâna spunea...

daca te consoleaza se putea si mai rau!Eu am avut bilete cumparate la AC/DC si ghici ce?nu m-a lasat al meu tata sa merg.Sa nu-l iubesti?
mda..data viitoare cand o sa cante in Madagascar o sa ma duc,ca pana la Bucuresti n-am fost capabila sa ajung!

Anca G. spunea...

@Zâna, tu vorbești serios?! deci nu prea stiu cum as fi reactionat in locul tau, dar in orice caz, nu asa de politicos ca tine... A, și dacă tot s-a întrunit aici grupul suferinzilor de ”n-am fost la AC/DC”, propun să mergem în aceeași formulă la viitorul concert din Madagascar (poate chiar o fi vreunu:)))

dani spunea...

o prietena de-a mea s-a fript mai altfel. avea bilet VIP si cand ajunge, ghici! era din lotul buclucas.

Stephen G. spunea...

Am citit ca si Jensen Ackles si Jared Padalecki au semnat pentru sezonul 6. Nu stiu daca sa ma astept la ceva bun sau prost din serialul asta mai departe, dar am fost super-incantat de ultimul episod.

Stephen G. spunea...

Ah, nu-mi terminasem ideea :)) Ma astept sa fie un sezon plin mai mult cu amintiri, nu stiu de ce nu-l vad pe Sammy intorcandu-se de tot, ar lua din impactul sezonului asta.

Anca G. spunea...

@Stephen, eu sper sa nu ajunga ca Prison Break... Macar raman cei doi..mai compenseaza un pic cu plecarea lui Kripke. Intoarcerea lui Sam 100% ar stirbi credibilitatea show-ului, si in plus, trebuie sa-i gaseasca cineva si lui Dean o activitate in timpul asta iar cautarea unei portite de salvare a lui Sam ar fi cea mai potrivita ocupatie pentru el.

Hmm..eu stiu..Supernatural isi crease deja o personalitate aparte. Imi placea chestia asta si sper sa si-o patreze si in sezonul 6.

Anonim spunea...

bay,eu zic sa nu iti mai faci sange rau in privinta concertului...adica,pe de-o parte ma straduiesc sa te innteleg,insa pe de alta parte iti spun ca daca vei fi destul de incapatanata o sa ajungi in Franta pt.concert Ac/Dc! :P:P

P.S: ajungi la concert VdV pe 28? :P

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Trimiteți un comentariu

La ce te gândeşti?