Cânta

marți, 23 iunie 2009

-Hei! Ai auzit si tu?
-Da
-Ce?
-Nimic... Culca-te!
-S-a auzit un zgomot la geam...
-Avem gratii...Culca-te!

.....
-Dormi?
-Eu stiu?!...
-Ti S-a aprins telefonul
-Culca-te!
-Dacă-i ceva important?
-Culca-te!
....

Oi bea eu două cutii de energizante pe zi dar două ore pe noapte tot vreau să dorm!

....
Ieri a plouat si azi ploua iar. E ciudat cum semnificatiile ploii se schimbă în mintea mea de la un loc la altul. Acasă, mă bucuram când ploua. Când anunta ANMul cod galben, portocaliu, violet, în sfârsit, de care-o fi, căutam cu sufletul la gura harta cu judetele avertizate să văd dacă eram si noi printre "norocosi". Când vedeam judetul colorat si norii apropiindu-se, mă cuprindea un sentiment de "ploaia care va cădea/păcatele toate mi le va spăla". Îmi părea că picăturile limpezi sunt trimise să curețe mizeria materială sau mai putin materială, dar în orice caz, profund vizibilă în toate cotloanele. Era praf, erau câini jegosi, era fumul gros de la combinat, erau ecosaliști care făceau curătenie la 9, dându-ne cu maturile printre picioare, erau reclame peste reclame si firme lucitoare si încărcate, erau buticuri înghesuite înșirate pe tot bulevardul, erau lucruri care nu-mi încântă privirea, dar pe care le iubesc enorm pentru că înseamnă acasă, spatiul meu sacru.

Aici o pisica monocromă a zgâriat ieri, de zi, acoperisul în pantă al casei mari, vestind cu un mieunat sinistru că vine. Câinele S-a zbătut în lant, fluturii negrii au venit din pădure, si-au spus că Romica Jurcă a avut dreptate. Când eram mică, în singura dată când bunica a luat găini, îmi plăcea să alerg după ele prin tot domeniul, să le aduc la adăpost, ca să nu le prindă ploaia si să răcească. Îmi plac găinile. Acum n-am mai făcut decât să ne retragem în sufragerie si să spunem povesti. N-am mai pus mâna pe creion de două zile. Mă simt ca puscăriașii legati de mâini cu cătuse. Mama i-a spus bunicii că am pictat usa iar ea a făcut o fata de parcă Fat Man ar fi explodat chiar atunci: "si ai lăsat-o?!"

Cel mai bun lucru din casa asta este că usile se închid perfect si zidurile groase prin care nu se aude vocea lui Hetfield.
A plouat în continuare toată noaptea. Ploaia bate pe copertină pe fereastră, pe lampă, pe fereastră, pe lampă, pe fereastră, pe lampă, pisica miaună, iar eu ghicesc în întuneric locul unde bunicul visa geamul în peretele despărtitor, prin care bunica avea să-i dea mâncarea la atelierul de croitorie. Cofeina nu e bună decât în locurile unde ai ce face noaptea.

Pauză

Dialog

Pauză

Dialog
"cânta, zeita, mânia ce-aprinse pe-Ahil, Peleanul"

14 reacţii:

iuliana spunea...

doamne! parca esti eu... nu cred ca are vreo logica ce am zis mai inainte, dar tre' sa explic... asta mi se intampla mie de fiecare data cand merg la bunici, cel putin la fel in cazul ploii, pisicii etc. de dormit, nu pot dormi nici acasa, cred ca ma transform, dar acolo parca nici la ce sa ma gandesc nu am cat nu dorm... clar ca trebuie sa renunt la cofeina!!!

Poe spunea...

Dialogu' de la inceput mi-e foarte familiar :)) De cate ori petrec noaptea la cineva, nu pot sa dorm deloc, mi se pare ca ceva misca prin camera...asa ca incep si eu cu "dormi? am auzit ceva..." :))

Totusi, urata chestia cu ploaia... unde ai tara?:D

Stephen G. spunea...

Cum adica, n-ai voie sa desenezi? Eu as fi protesta teribil daca mi-ar lua cineva chitara si iPodul. Bautura si hrana n-am neaparata nevoie, dar obiectele existentei?

Imi place cum ajunge Het sa cante prin cele mai nebanuite locuri :D

Sunetul-mai-tare spunea...

@Bobo, succes, dar îti zic eu că nu prea ai cum să renunti, eu mă lupt de cel putin trei ani...

Sunetul-mai-tare spunea...

@Poe, în Carpatii Curburii. la munte, ploaia face un show grozav...

Anca G. spunea...

@Stephen, am voie (încă nu s-au uitat în mapa mea cu desene :))) dar zilele astea m-au luat cu altele... Stai chill, promit că-mi iau revansa si când mă întorc vă arat:) mă gândeam să-mi fac un site adiacent cu desene cum ai făcut tu cu nuvela:)

Stephen G. spunea...

Ah, da...nuvela. Aproape ca uitasem de ea. Cica incerc sa o resuscitez. Nu mai lucrasem la ea din februarie (deh, scoala de soferi).

Misto ideea cu un site cu desene :)

iuliana spunea...

stiu ca nu pot renunta la cofeina. de fapt, cand scriam chestia aia cu renuntatul, eram cu ceasca de cafea in mana.

Anca G. spunea...

@Stephen, vezi să nu uiti de tot, ai început foarte misto

Anca G. spunea...

@Bobo, măcar suntem constiente că trebuie să ne lăsam :)) e o realizare si asta :))

Andra spunea...

Camd mai vezi fluturi negri, fa o poze:)). Asa ... cat despre cofeina... eu as citi noaptea. Si mie ploaia imi place chiar si la bunici... daca e calda e chiar genial.

Anca G. spunea...

Next time! I promiss. E imposibil să nu fi văzut si tu. Sunt d-ăia negrii si cu un pic de...portocaliu i think si alb pe aripi. În sfârsit, i'll take a pic. Cu cititul, good idea. Eu m-am obisnuit să citesc după-amiază când e mai liniste, că se odihneste lumea după...efortul de a fi mâncat :)) Aseară m-am trezit pe la unu si ceva si i-am făcut portretul lui Cobain:))

Andra spunea...

:) good job... eu citesc de pe la 10 la 2-3 noaptea. ca a doua zi ma trezesc la 12, asta e o alta problema. incearca. sa vezi ce se scurteaza ziua:))

Anca G. spunea...

Comentariu de umplutură, stiti voi, ca să nu fie treișpe

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Trimiteți un comentariu

La ce te gândeşti?